Win tickets The Iceman

KFD

KFD

Het is nog even wachten voordat Michael Shannon de strijd aanbindt met Superman. In afwachting daarvan bewaart hij zijn koele imago in The Iceman. Daarin toont Shannon opnieuw wat voor overweldigende en indrukwekkende acteur hij is. Hij doet dat onder het nauwlettend en talentvolle oog van Ariel Vromen. De Israelische filmmaker doet bij massa geen belletje rinkelen. Maar met deze film zal dat in de toekomst zeker anders zijn. Het scenario werd geschreven op basis van het boek The Iceman: The True Story of a Cold-Blooded Killer door Anthony Bruno.

KFD

Regie: Ariel Vromen
Cast: Michael Shannon, James Franco, Chris Evans, Winona Ryder, Ray Liotta
Muziek: Haim Mazar

De film vertelt het waargebeurde verhaal van de beruchte huurmoordenaar Richard – ‘The Iceman’ – Kuklinski. Voor de buitenwereld is Kuklinski een liefdevolle vader en hardwerkende zakenman maar onder dit nette voorkomen schuilt een ijskoude huurmoordenaar. In opdracht van de maffia vermoordt hij tussen 1964 en 1986 ruim 100 man. Lang kan hij beide werelden gescheiden houden. Maar wanneer hij een ooggetuige laat leven, gaat het mis. Bij zijn arrestatie in 1986, ontdekken zijn vrouw en drie kinderen pas dat de toegewijde echtgenoot en vader eigenlijk een gewetenloze huurmoordenaar was.

Roses are red, violets are blue, my Anabel is as golden as the light of the moon.

Hoe gewetenloos achterhalen we samen met James Franco, Chris Evans, Winona Ryder en Ray Liotta. Dat Shannon moeiteloos in de huid kruipt van zonderlinge en bizarre personages. Denk aan zijn sterke vertolkingen in Boardwalk Empire, Premium Rush en Take Shelter. Maar kijk ook gerust eens naar de andere films waarin de man heeft gespeeld. Toen nog als een vrij nobele ietwat vreemd uiziende figuur in een bijrol. Nu is hij een gerespecteerde leading man die het niet moet hebben van zijn looks maar van de rillingen die hij jou en mij geeft.

The Iceman zie je vanaf vijf juni in de bioscoop. Dankzij Supercalifragilistic kan je zelfs gratis genieten van The Iceman. Supercalifragilistic geeft 5 duotickets weg. Deelnemen kan van 3 juni tot en met 7 juni 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in België! Dubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

De wedstrijd is afgelopen