Avengers veroveren kleine scherm

The Avengers

Marvel/Disney

Dit jaar heeft een popcornfilm (tot nu toe) nog nooit zo beter gesmaakt dan tijdens The Avengers. Beter dan Prometheus, beter dan The Dark Knight Rises, beter dan de liefdesaffaire van Kristen Stewart. De bekende superhelden uit Marvels universum worden opgetrommeld door Nick Fury. Hij gelooft nog steeds in helden. En alle helden zijn deze keer welkom. De verstoten zoon Loki loopt immers weer op vrije voeten. Hij wil wraak nemen op zijn broer Thor en de aarde tot schroot herleiden. Onze Avengers laten dat natuurlijk niet zomaar gebeuren.

Marvel/Disney

Regie: Joss Whedon
Cast: Chris Evans, Chris Hemsworth, Jeremy Renner, Mark Ruffalo, Robert Downey Jr., Samuel L. Jackson, Scarlet Johansson, Tom Hiddleston
Muziek: Alan Silvestri

Iedereen die nog maar een beetje houdt van stoere binken in kleurrijke pakjes en ene sexy Scarlett Johansson heeft de film in de bioscoop gezien. En iedereen heeft ervan genoten. Dat doe je opnieuw dankzij de dvd en de blu-ray. Het enthousiasme en het meeslepende van de eigenlijke film krijg je ook in Marvels One-Shot Item 47 als extra. In deze kortfilm valt item 47 (een restant uit het gevecht in The Avengers) in de schoot van een koppel. Dat item is een functionerend alien pistool. Het koppel gebruikt het voor een reeks bankovervallen. De opvolger van Agent Coulson moet de twee opsporen, het wapen terugvorderen en de bankovervallers uitschakelen. De kortfilm zit subliem in elkaar met een prachtig shot van bankbiljetten die in de lucht vliegen. Het is een mooi intermezzo voor de fans.

Marvel/Disney

Ook de bloopers zorgen meermaals voor een lach en een kwinkslag. De deleted en langere versie van bepaalde scènes geven dan weer iets meer body aan bijvoorbeeld het personage van Agent Hill. Ze staat centraal tijdens een alternatief begin waarin ze haar gal spuwt over Nick Fury. Je voelt dat er spanning tussen de twee in de lucht hangt. Ook interessant is de scène met Captain America. De man zoekt zijn plaats in de maatschappij na zijn lange winterslaap. Het opnieuw bekijken van deze film en de extra’s geven mij alvast goesting naar meer. Meer Iron Man, meer Thor, meer Captain America en meer The Avengers!

• Deleted Scenes
• Gag Reel
• Marvel One-Shot: Item 47