DVD review: 2 Broke Girls seizoen 2

Op het werk ben ik de afgelopen dagen aan het discussieëren over wat nu een cupcake is en wat een muffin. Echt waar. Een bureau delen met drie vrouwen heeft zo zijn gevolgen. Dus, een discussie. Ik weet dat ik gelijk heb, maar ze willen het maar niet geloven. Ik laat mijn collega’s dan best gewoon kijken naar de serie 2 Broke Girls dan weten ze meteen wat het is. En zien ze meteen ook een heel leuke en gevatte reeks waarvan het tweede seizoen uit is op dvd.

Let me sum it up: Twitter is stupid, and Instagram is Twitter for people who can’t read.

Beste vriendinnen Max (Kat Dennings) en Caroline (Beth Behrs) werken nog steeds als serveersters in Brooklyn. Maar de toekomst ziet er in dit tweede seizoen rooskleurig uit voor hun start-up. Er ontstaat een sterke vraag naar Max’s cupcakes na een blur van de bekende Martha Steward. Er is ook nog eens een welgekomen gelukje op het gebied van onroerend goed én een pak geld dat onverwacht komt binnenstromen. Zeker wanneer hun poging om eicellen te verkopen eindigde in een bloedbad, eerlijk waar.

Resultaat: de grote opening van Max’s Homemade Cupcakes! Succes komt niet vanzelf, en de meisjes moeten afrekenen met heel wat problemen zoals ex-vriendjes, een nieuwe vlam en lange nachten. Om nog maar te zwijgen van een uitzettingsbevel. Dit seizoen spelen de meisjes niet meer op veilig. Hun opmerkingen, replieken en grappen zijn vlijmscherp. Ze grijpen mannen bij de ballen en de vrouwen bij de haren. Ze laten geen spaander heel van hun slachtoffers, zelfs elkaar niet.

I’ve never dated poor, what is acceptable on a first date?

Hun sexy buurvrouw Sophie (Jennifer Coolidge) is er natuurlijk ook nog. Zij triomfeert bijvoorbeeld als Max en Caroline twee Amish-jongens over de vloer krijgen. En deze jongens zijn zwaar onder de indruk van Sophie’s twee talenten. Wie niet. Maar gelukkig kunnnen ze afkoelen dankzij een frisse douche. Oleg (Jonathan Kite) en Earl (Garrett Morris) moeten hun jaloerse kant dan maar even opzij schuiven. En dan vergeet ik nog de snelle tussenkomsten van (de kleine) Han (Matthew Moy), de eigenaar van de diner waar de meisjes werken. Zijn mooiste moment beleeft hij misschien wel in de bioscoop en tijdens een hold-up.

Elke aflevering is weer puur genieten. En dat 24 keer. Met dit tweede seizoen plaats 2 Broke Girls zich voor mij al in de rij van serieklassiekers als Friends, Will & Grace en The Big Bang Theory.

• Max’s Homemade Cupcakes: Go Big or Go Broke!
• 2 Broke Girrlls! with Sophie Kachinsky