DVD review: This Is The End

Sony

Sony

Rating: ★☆☆☆☆

Het is erg gesteld wanneer je in het midden van een film smeekt naar de aftiteling. In het geval van This Is The End wilde ik mezelf uit mijn lijden verlossen. Maar zelfmoord is een zonde. En ik zou daardoor mijn plek in de hemel verliezen. Dus moest ik wel braafjes blijven kijken tot de laatste snik.

A huge earthquake happens, who do they rescue first? They’ll rescue Clooney, Sandra Bullock, me. If there’s room, you guys will come.

Sony

Is deze ‘komedie’ dan zo erg? Goh, neen en ja. Kort samengevat gaat de film nergens over. De film bestaat gewoon omdat de vrienden in deze prent het blijkbaar een leuk idee vonden om samen nog eens iets te doen. Leuk voor hen. Minder leuk voor ons. Toch als dit het beste is wat de mannen konden verzinnen.

This Is the End volgt zes bevriende Hollywood acteurs (James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Jay Baruchel, Danny McBride en Craig Robinson), die opgesloten zitten in een huis. Ze kunnen niet meer naar buiten omdat na een vreemde buitenaardse aanval de hele stad Los Angeles verwoest is. Hun vriendschap wordt op de proef gesteld wanneer hun voedselvoorraad opraakt en als blijkt dat de situatie buitenshuis steeds meer bizarre gevaren brengt. Uiteindelijk moeten ze toch het huis verlaten en worden ze geconfronteerd met zichzelf, hun lot en het einde van de wereld.

Seth, that’s some of the better acting than I’ve seen in your last six movies.

Sony

Het leest als interessant voer. Maar schijn bedriegt. Het hangt allemaal aan elkaar met een aantal half geslaagde grappen en gewoon platte humor. De jongens lachen zichzelf graag uit. Zo wordt er verwezen naar de slechte prestatie van Rogen in Green Hornet, de bizarre obsessie van Jonah Hill om geliefd te zijn en er is de onmenselijke drang van Danny McBride om zijn zaad op alles en iedereen los te laten. Ook de nieuwe poging acteerpoging van Rihanna is grappig, vooral dan omdat ze zo van korte deur is. Wat de jongens van plan zijn met Emma Watson wil je niet weten.

Alles bij elkaar haalt de humor van deze Hollywoodsterren nergens een zeker niveau. De enige die wel grappig is dat is Michael Cera. Geef hem de rol van pakweg drie van die andere overbodige acteurs en dit had misschien het begin van iets veel beters kunnen geweest zijn. Als iemand het woord sequel durft uitspreken, shoot them. Onze collega Seth liet mij nog weten dat hij kostelijk heeft kunnen lachen met deze film. Dus het kan ook gewoon zijn dat ik een zuurpruim ben die deze humor niet begrijp.