Review: Chernobyl Diaries

Eone

Eone

Oekraïne is het land waar duizenden mensen de dood vonden als gevolg van de kernramp in Tjernobyl. Voor de film Chernobyl Diaries is het deze keer het decor van een waar horrorfestijn. De kernreactor gelegen in de verlaten stad Pripyat is tegenwoordig een plek voor toeristische waaghalzen. In Chernobyl Diaries wagen zes vrienden zich aan een excursie in de verlaten spookstad. Nog altijd zijn er sporen van levensgevaarlijke radio-activiteit aanwezig. En blijkbaar lopen ze daar niet alleen rond…

Have you heard of extreme tourism?

Regie: Bradley Parker
Cast: Jesse McCartney, Jonathan Sadowski, Olivia Dudley
Muziek: Diego Stocco

Oren Peli, de producent van Paranormal Activity, maakt met Chernobyl Diaries een film over een vorm van extreem toerisme: ramptoerisme om precies te zijn. Kenners en fans van Peli weten dat dit niet zomaar een plezierreisje is of zal worden. Diaries is gevuld met het gekende geroep en geschreeuw, het rennen voor jouw leven en het zien verdwijnen van de mensen om je heen. Dat laatste liefst op een onduidelijke maar dodelijke manier.

Eone

De blonde Olivia Dudley herken je uit tv-series als NCSI en CSI: Miami. In 2012 zag je haar ook in The Dictator. Jesse McCartney heeft zijn carrière vooral gemaakt met het inspreken van dialogen voor games en animatiefilms als Alvin and the Chipmunks en Horton Hears A Who. Als we nog verder in het verleden gaan doet zijn naam misschien nog wel een belletje rinkelen als zanger. Zo stond hij op Broadway en reisde hij de wereld rond met Britney Spears.

Chernobyl Diaries is niet vernieuwend of origineel maar levert je wel de nodige scares, en dit is al een verdienste op zich. Maar dat de Diaries niet barslecht is betekent daarom ook niet dat hij goed is. Dus: zin in een al bij al degelijke scary movie of benieuwd naar welk personage het langste overleeft? Dan is er maar 1 manier: bekijken die handel.