Rum, Dragons & Destination

The Rum Diary

E1 Entertainment BeneluxEOne

Voor de gelegenheid wil ik het even kort hebben over drie films die recent of al even uit zijn op dvd, blu-ray en andere mediakanalen. Door het grote aanbod van films en het feit dat er maar 24 uur in een dag zijn, moet een mens keuzes maken. Gelukkig kan je op de site nog andere artikels raadplegen als je toch meer wilt weten over een van deze films.

Eone

The Rum Diary

Rating: ★☆☆☆☆

Op papier moet het een interessant verhaal opgeleverd hebben: Johnny Depp die na Fear and Loathing in Las Vegas (1998) de hoofdrol speelt in een boekverfilming van Hunter S. Thompson. Helaas is Bruce Robinson (Jennifer Eight) geen Terry Gilliam en is The Rum Diary een inhoudsloze film waarin de personages compleet verloren lopen in Puerto Rico. Wat ik heb onthouden is het moment wanneer Depp met een ferme kater zijn gordijn opentrekt, de dwaze rondrit met de mini, het perfecte lichaam van Amber Heard, de leuke filmposter en de uitstekende soundtrack van Christopher Young.

Koch Media

Koch Media

There Be Dragons

Rating: ★☆☆☆☆

De filmtitel There Be Dragons verwijst naar de donkere en goed verstopte geheimen van een vader. Deze komen aan het licht wanneer zijn zoon onderzoek doet naar de dood van een priester tijdens de Spaanse Burgeroorlog. Roland Joffé (The Mission) verspringt helaas teveel van heden naar verleden, van het ene thema naar het andere, van momenten van vriendschap en verraad naar liefde en religie. Dat maakt het volgen van dit verhaal niet makkelijk of aantrekkelijk (het kon ook liggen aan het ontbreken van ondertitels op mijn schijfje). Hoe hard Wes Bentley en Olga Kurylenko proberen, deze Dragons zette mij niet in vuur en vlam.

Final Destination 5

Warner Bros.

Final Destination 5

Ze hebben ons toch goed bij ons pietje gehad. The Final Destination werd aangekondigd als het allerlaatste deel in de franchise, maar in Hollywood is zoiets even geloofwaardig als de intrestvoet op een spaarboekje. Bovendien zijn er nog genoeg gortige manieren te bedenken hoe een medemens aan zijn einde kan komen. Een daarvan is bijvoorbeeld tijdens een oogbehandeling, zie Final Destination 5. Het verhaal en verloop ken je ondertussen wel, met dat verschil dat de toekomstige doden hun dood toch nog eens kunnen (proberen) vermijden als ze eerst iemand anders doden.