Star Trek: The Next Generation 1 & 2

Star Trek The Next Generation

Paramount

Het watertanden is begonnen dankzij de poster en de trailer voor Star Trek Into Darkness. Trekkies kunnen deze dagen ook nog eens hun portefuille bovenhalen en zichzelf of een metgezel plezieren met het eerste en tweede seizoen van Star Trek: The Next Generation. Goed voor uren entertainment aan topsnelheid, haarscherpe beelden en digitaal geremastered geluid – of voor wie wil met de oorspronkelijke audio. Geniet van de prachtig gedetailleerde en diepe resolutie en van de spectaculaire visuele effecten die nauwkeurig zijn nagemaakt… . Niet onbelangrijk: ze zijn niet gewoon omgezet vanaf de originele videobanden! Paramount heeft effectief geld en tijd gespendeerd en stopt de serie in een aangepast en moderne jasje.

Paramount

Met veel plezier ging ik nog eens mee met captain Jean-Luc Picard (Patrick Stewart) en zijn bemanning voor hun avonturen in Star Trek: The Next Generation. Het deed mij allemaal terugdenken aan die heerlijke zondagmiddagen die ik voor het kleine scherm heb zitten kijken. Dit eerste seizoen laat ook toe dat je alle afleveringen kunt bekijken in chronologische volgorde. Gemiste afleveringen en daardoor gemiste informatie wordt mooi opgevuld. Dit seizoen draait vooral over hoe deze bemanning elkaar leert kennen en hoe ze samen beginnen aan een hele reeks avonturen met hun Enterprise. Producent Rick Berman vertelt dat tijdens seizoen 1 zowel de acteurs als de schrijvers elkaar moesten vinden en er de onzekerheid bestond dat de show op elk moment stopgezet kon worden.

Make it so.

• Over 95 minutes of brand-new documentaries featuring all-new cast and crew interviews.
  • Energized: Taking the Next Generation to the Next Level (HD)
  • Stardate Revisited: The Origin of Star Trek: The Next Generation™ (HD)
  • Plus Original Episodic Promos, Archival Launch Footage and dvd Featurettes (“Mission Logs”)

Paramount

In het tweede seizoen van Star Trek: The Next Generation gaan we weer met warpsnelheid de ruimte in. Captain Jean-Luc Picard (Patrick Stewart) staat aan het hoofd van de bemanning van de Enterprise in dit seizoen vol nieuwe vrienden, nieuwe vijanden en verbazingwekkende avonturen. Dit jaar maken we kennis met Whoopi Goldberg als de mysterieuze Guinan, de barvrouw van de Ten Forward lounge. Diana Muldaur is de scheepsarts Katherine Pulaski. Maar nog indrukwekkender is de verschijning van de dodelijke en onoverwinnelijke Borg. Het is een reis vol onvergetelijke momenten; Riker (Jonathan Frakes) werkt op een Klingon-schip en Data (Brent Spiner) kan de doodstraf krijgen. Alle afleveringen kennen een vrij gelijkaardig verloop (zoals elke serie): de bemanning is op missie, deze wordt door iets onderbroken, het einde is nabij, maar gelukkig vinden ze op het laatste moment een oplossing en zetten ze vervolgens hun oorspronkelijk koers verder.

Space… The final frontier. These are the voyages of the starship

Sommige verhalen, personages (vooral door bekende sterren die eens een rolletje krijgen) zijn bij momenten lachwekkend te noemen. Maar gelukkig bevatten deze seizoenen nog zoveel charme en charisma dat ik dat opzij kon zetten en me gefocust heb op het geheel. Fans en liefhebbers van deze reeks weten wat ze moeten vragen voor kerst en nieuwjaar. En het is dan ook uitkijken naar de volgende seizoenen op blu-ray.

• First Ever Extended Star Trek Episode: The Measure of A Man (HD and Hybrid Versions)
  • Reunification: 25 Years After Star Trek: The Next Generation (HD) – Historic Cast Reunion
  • Making It So: Continuing Star Trek: The Next Generation (HD) – New two-part documentary