True Blood 4: alle remmen los!

True Blood 4

HBO

Bedenker en schrijver Alan Ball heeft laten weten dat hij een stap terugzet wat True Blood betreft. 10 maanden per jaar intensief bezig zijn met het maken van een televisieserie is een zwaar ondernemen. De druk voor het afleveren van een goed product en de druk op zijn sociaal leven is immens. Maar de fans hebben geen reden tot paniek. De serie is volgens hem in veilige handen. Dat is goed om weten. Zeker nu het 4de seizoen van True Blood verkrijgbaar is op dvd.

HBO

Dat vierde seizoen begint waar het vorige is geëindigd: Sookie is in rook opgegaan nadat ze het heeft uitgemaakt met haar vampier Bill. Haar nieuwe thuis is een sprookjesplek voor feeën en hun beschermmoeder/vader. Maar zo een veilige plek is het niet. Sookie keert dan maar terug naar Bon Temps. Daar is veel veranderd. Sookie was immers 12 maanden vermist. Haar huis is ondertussen verkocht en Bill is verdwenen uit haar leven. Zonder een persoonlijke vampier als beschermer maakt van haar een makkelijk doelwit voor vreemde wezens die misbruik van haar willen maken. En die zijn er meer dan genoeg.

Cast: Anna Paquin, Stephen Moyer, Alexander Skarsgård, Ryan Kwanten
Muziek: Nathan Barr

Die tijdsprong is een geniale zet van de schrijvers. Hoe verslavend de vorige seizoenen ook waren, er zat een klein beetje sleet op het steeds afstoten en aantrekken van de twee hoofdpersonages. Door die sprong zijn de levens van de verschillende personages danig veranderd. Jason zit nu goed en wel in zijn politie-uniform, al houdt hij dat uniform niet lang aan. Zijn viriliteit wordt misbruikt door enkele panters die hun bloedlijn willen garanderen. Sheriff Andy is verslaafd aan V en reageert roekeloos op alles en iedereen. Bill is nu koning van de staat Louisiana, wat hem veel meer macht geeft, ook over Eric.

HBO

Wat gebeurt er nog zoal in dit seizoen? Tara heeft haar verleden en Bon Temps achter zich gelaten, maar bij een terugkeer zit ze dankzij Lafayette alweer snel in de shit. Onze kok en zijn Jesus hebben tijdens een heksensamenkomst een geest wakker gemaakt die wraak wil nemen op de levende doden. Eric en Pam zijn de eerste slachtoffers van haar kracht. Jessica en Hoyt kampen met relatieproblemen, de broers Tommy en Sam maken elkaars leven terug bijzonder moeilijk en baby Mikey beschikt over enkele boosaardige krachten tot grote wanhoop van moeder Arlene.

Zoals je leest is dit vierde seizoen goed gevuld met bloed en bloot. En het is opnieuw bijzonder verslavend. Elke aflevering eindigt op een cliffhanger waardoor je gewoon de volgende aflevering wilt zien. Voor je het weet heb je alle schijfjes verslonden met verpakking en al. En shit, nu is het nagelbijten tot het 5de seizoen verkrijgbaar is.

Dvd en blu-ray extra’s:
– Inside The Episodes: 12 clips
– Audiocommentaar met cast & crew