Win dvd’s Flight

Paramount

Paramount

Flight vloog enkele maanden geleden zowat vrij stil onder de radar doorheen de bioscoopzaal. Nochtans kreeg hoofdrolspeler Denzel Washington een Oscarnominatie voor zijn rol als de vliegtuigpiloot met een glasje op. Misschien daarom dat je makkelijk deze Flight de Leaving Las Vegas van de luchtvaart noemt. Het is een vlucht die je waarschijnlijk niet graag wilt nemen, maar Flight is wel een film die je graag wilt bekijken. En dat kan nu ook op dvd en blu-ray.

Nobody could’ve landed that plane like I did.

Paramount

Paramount

Regie: Robert Zemeckis
Cast: Denzel Washington, Melissa Leo, Kelly Reilly, Bruce Greenwood, Don Cheadle, John Goodman
Muziek: Alan Silvestri

Flight is een nieuwe intrigerende film van regisseur Robert Zemeckis (Forrest Gump, Cast Away). Hierin speelt Oscarwinnaar Denzel Washington Whip Whitaker een piloot die een spectaculaire noodlanding moet maken. Door het vliegtuig veilig te landen redt hij de levens van vrijwel alle passagiers. Whip wordt onthaald als een ware held, maar na verloop van tijd ontstaan er steeds meer vragen over wat er echt is gebeurd aan boord van het vliegtuig.

Dat is het verhaal kort en bondig. Wat je ziet, zit echter wat complexer in elkaar. Whip ruziet met zijn ex-vrouw via telefoon over geldzaken. Zijn 15-jarige zoon heeft hij al enkele jaren niet meer gezien en gesproken. Dat knaagt aan de man. Het zorgt er ook voor dat hij naar de fles grijpt. Zo spoelt hij ’s morgens met een paar slokken de kater van de vorige dagen nog eens door. Omdat hij zich wat lichtjes in de wind voelt, snuift hij dan maar ook een paar lijntjes coke door elk neusgat. Whip is klaar voor take off. Maar de landing is niet alledaags.

This thing is so heavy it’s killed me.

Wat er tijdens die bewust vlucht gebeurt, dat had niemand kunnen voorzien. Laat staan dat het vermeden kon worden. Op een indrukwekkend manier zorgt Whip ervoor dat de geschade beperkt wordt. Tijdens de noodlanding maakte hij enkele ongewone en gedurfde beslissingen. Whip wordt nadien belaagt door de media, de Onderzoeksraad, de vakbond, de overlevenden, de eigenaar van de vliegtuigmaatschappij, zijn advocaat en John Goodman in een kleine maar opvallend zonnige glansrol.

Paramount

Ondertussen vecht Whip tegen zichzelf en de drank. Tijdens die strijd ontmoet hij Nicole (Kelly Reilly). Ze is een fotografe die ook haar weg heeft verloren aan een leven van drank en drugs. De twee ontmoeten elkaar op de trappen van het ziekenhuis. En meteen is er wel een band tussen ben. Of die band sterk genoeg is moet de tijd uitmaken. Robert Zemeckis brengt het verhaal van de crash en dat van het leven erna evenwichtig en sterk in beeld.

• Origins of Flight
  • The Making of Flight
  • Anatomy of a Plane Crash
  • Q & A Highlights

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg. Deelnemen kan van 24 juni tot en met 28 juni 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in BelgiëDubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

Deze wedstrijd is afgelopen