Win dvd’s Les Misérables

Les Misérables

Universal

Schraap de keel, drink wat water, adem een paar keer diep in en uit, zoek de juiste toon en zing mee met Les Misérables. Naast de eigenlijke musical is er nog eens volwaardige filmversie gemaakt waarin de muziek en de zang een centrale plaats krijgen. Tom Hooper daagt zichzelf en zijn hele team uit met zijn interpretatie van Victor Hugo’s overbekende verhaal. Een verhaal over twee mannen, een kersverse moeder die leeft in de straten van Parijs, een koppel dat elkaar pas heeft gevonden en een land dat streeft naar vrijheid, gelijkheid en broederschap.

I had a dream my life would be so different from this hell I’m living!

Universal

Regie: Tom Hooper
Cast: Russell Crowe, Hugh Jackman, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Amanda Seyfried,  Samantha Barks, Eddie Redmayne

Les Misérables speelt zich af in het 19e eeuwse Frankrijk en vertelt het verhaal van ex-gevangene Jean Valjean. Valjean wordt tientallen jaren achtervolgd door de meedogenloze agent Javert na zijn voorwaardelijke vrijlating. Het leven van Valjean verandert voor altijd wanneer hij de zorg op zich neemt van Cosette, de dochter van de alleenstaande moeder Fantine. Les Mis is de verfilming van de succesvolle musical die wereldwijd al door meer dan 60 miljoen mensen is gezien. De bekende liedjes, waaronder I dreamed a Dream, Bring Him Home, One Day More en On My Own, worden vertolkt door een internationale sterrencast.

There is a lady all in white, holds me and sings a lullaby, she’s nice to hear and she’s soft to touch, she says “Cosette, I love you very much.”

Universal

Het stond in de sterren geschreven: Anne Hathaway zou eindelijk haar Oscar binnenhalen. Zo geschiedde. Ze straalde niet alleen tijdens die Oscaruitreiking. Samen met de rest van de cast kroop ze op de barricade van het podium en zong ze voor heel film minnend Hollywood de longen uit haar lijf. Een mooie performance was het zeker. En naast het optreden van Shirley Bassey en Adele bewees de producent van de uitreiking dat je muziek niet stiefmoederlijk moet behandelen.

De grootste uitdaging voor Les Mis was zonder twijfel het feit dat iedereen live zong tijdens de opnames. Het vergroot de echtheid van de performance. Iets waar vele playbackers een puntje aan kunnen zuigen. Met deze filmversie bevestigt Tom Hooper dat hij een man is waarmee je rekening moet houden wanneer de prijzen worden uitgedeeld. Misschien niet altijd persoonlijk, maar hij zorgt er wel voor dat zijn cast en crew met enkele nominaties en awards worden bekroond.

Extra’s

HD

• Trailers Les Misérables: A Revolutionary Approach (64:11)