Win dvd’s Mission Impossible – Ghost Protocol

Mission Impossible - Ghost Protocol

Paramount

Voor wie vindt dat de eerste Mission Impossible met Tom Cruise nog altijd de beste uit de reeks is, heb ik goed nieuws. Brad Bird, regisseur van het nog steeds fantastische The Incredibles, keert immers voor zijn Mission Impossible – Ghost Protocol naar de oorspronkelijke kern van de reeks: een verhaal dat draait rond echte spionnen, intriges, locaties die tot de verbeelding spelen, gadgets die Q uit de James Bond-films doet blozen en stunts waar je met open mond naar zit te kijken. This is your mission if you choose to except it.

Paramount

Lit the fuse

Regie: Brad Bird
Cast: Jeremy Renner, Simon Pegg, Paula Patton, Michael Nyqvist
Muziek: Michael Giacchino

Omdat IMF-agent Ethan Hunt verdacht wordt van de terroristische bomaanslag op het Kremlin, initieert de Amerikaanse president het zogenaamde Ghost Protocol: elke band met het ultrageheime agentschap en zijn manschappen wordt verbroken en elke betrokkenheid ontkend. Zonder enige middelen of ondersteuning moet Ethan een manier vinden om de naam van het agentschap te zuiveren en een nieuwe aanslag te voorkomen. Tot overmaat van ramp wordt hij gedwongen om zijn missie aan te vatten met enkele IMF-collega’s wier persoonlijke motieven niet altijd even duidelijk zijn.

Naast Cruise mag je lachen met de sullige houding en geslaagde grappen van Benji (Simon Pegg), de ondoordringbare analist William Brandt (Jeremy Renner) en de lange benen van Paula Patton. Aan de andere kant staat Michael Nyqvist (uit de Zweedse Millennium-films) als de zwijgzame maar dodelijke terrorist Cobalt en de al even dodelijke huurmoordenaar Léa Seydoux. De man met de losje handjes als het op vrouwen aankomt wordt gespeeld door Anil Kapoor, de gamemaster in Slumdog Millionaire. Cruise en Nyqvist hebben alvast een nominatie gekregen voor een gevecht op leven en dood.

Paramount

Failure to a terrorist is just a rehearsal for success!

Zonder al teveel prijs te geven kan ik vertellen dat Ghost Protocol in het verlengde ligt van de filmversie door Brian De Palma. Net als in deel 1 is de katalysator van dit verhaal de dood van een IMF-agent. Dit vooral zet letterlijk de lont in de fik en stuurt Tom Cruise met zijn twee buddies en een welgevormde schoonheid de wereld rond. De gekende vermommingen ruimen plaats voor nieuwe technologische snufjes, met dank aan de iPhone, iPad, een zwevend harnas en computergestuurde contactlenzen. Michael Giacchino zorgt bij dit alles net als bij de 3de film voor de muzikale omkadering.

Voor wie niet genoeg heeft met de eigenlijke film die kan zich verder verdiepen in de spionagewereld en de toverdoos van de makers dankzij deze rijkelijke extra’s.

Blu-ray (disc 1)

• Speelfilm in hoge definitie
  • Mission Accepted (Opdracht Aanvaard)
    • Heating Up In Dubai (Warme momenten in Dubai)
    • Vancouver Fisticuffs (Handgemeen in Vancouver)
  • Impossible Missions (Onmogelijke Opdrachten)
    • The Sandstorm (De Zandstorm)
    • Props (Rekwisieten)
  • Deleted Scenes met optioneel commentaar van regisseur Brad Bird
    • Bevat een Alternatieve Openingsscène

DVD (disc 2)

• Speelfilm in standaarddefinitie

Mission Impossible – Ghost Protocol Single-Disc dvd extra’s:

• The Sandstorm (De Zandstorm)
    • Props (Rekwisieten)

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg van Mission Impossible – Ghost Protocol. Deelnemen kan van 7 mei tot en met 11 mei. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in België! Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

De wedstrijd is afgelopen