Win dvd’s Oblivion

Universal

Universal

Nadat Tom Cruise klaar was met Jack Reacher, volgde een echtscheiding van vrouw Katie Holmes. Cruise verwerkte dat op zijn manier. Hij ging meteen terug aan het werk en begon aan de opnames van Oblivion. Op de set vierde Cruise zijn 50ste verjaardag. Als cadeau kreeg Cruise van Kosinski een motor uit de film. De gelukzak.

Universal

Dream of us.

60 jaar geleden werd de Aarde aangevallen. De mens heeft die oorlog gewonnen, maar de helft van de planeet werd vernietigd. Iedereen werd geëvacueerd naar een veiliger onderkomen op een van de manen van Saturnus. Een duo waakt over onze thuisplaneet samen met verschillende drones. Een aanval door de Scavs behoort immers nog steeds tot de mogelijkheid.

In deze visueel baanbrekende film is Tom Cruise Jack Harper, een eenzame veiligheidsreparateur op een verlaten en bijna geheel verwoeste aarde. Het leven van Jack neemt een andere wending wanneer hij een prachtige, onbekende vrouw redt uit een neergestort ruimteschip. Dit leidt tot een reeks gebeurtenissen die vragen oproepen over zijn bestaan, waarbij het lot van de mensheid in zijn handen komt te liggen. Oscarwinnaar Morgan Freeman maakt deel uit van de cast van deze overweldigende intrige van de regisseur van Tron: Legacy en de producer van Rise of the Planet of the Apes.

Are you an effective team?

Universal

Kosinski toont met Oblivion dat hij als geen ander oog heeft voor prachtige beelden, geweldige locaties en futuristische machines. Tom Cruise scheurt over de baan met een hypermoderne tweewieler en verkent het luchtruim in een stijlvol bubble ship. Wie het genre kent zal snel weten door welke andere films Kosinski zich heeft laten inspireren (Moon, Wall-E. Je zou hem gebrek aan originaliteit kunnen verwijten, maar Oblivion bevat voldoende interessante wendingen, vertolkingen en een passende soundtrack door M83 waardoor de film overeind blijft.

Olga Kurylenko is meer dan alleen het obligatoire vrouwelijk schoon. Zij brengt de emotionele en menselijke kant van Jack naar boven. Zij is de warmte tegenover de kille en afstandelijke Andrea Riseborough, die haar rol met evenveel overtuiging brengt. Nikolaj Coster-Waldau verzilvert stilletjes zijn vertolking als de duivelse Lannister in Game of Thrones met deze film en Mama.

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg. Deelnemen kan van 19 augustus tot en met 23 augustus 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in België! Dubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

De wedstrijd is afgelopen