Win dvd’s Sightseers

Een naam voor de toekomst. Een naam die je moet onthouden. Kortom een man die waar veel van verwacht wordt in filmland is die van Ben Wheatley. Wat de kerel uit zijn hoed tovert en op het scherm gooit is iets wat je nog niet zo vaak hebt gezien. Deze introductie is al voldoende reden voor het bekijken van zijn film Sightseers. Mooie plaatjes krijg je zeker, met een extra hoeveelheid horror voor de smaak.

Report that to the National Trust!

Wheatley liet van zich horen met Down Terrance en sprak tot de verbeelding met Kill List. Ook zijn Sightseers is een road trip met een ongezonde hoeveeldheid moorden. Maar de somberheid ruilt hij in voor sarcasme en zijn eigen versie van Vlaanderen Vakantieland. Wheatley bewijst dat horror schokkender en bloedstollender kan zijn wanneer het verborgen zit in iets moois en breekbaars. Is het horror? Is het een komedie? Is een thriller? Sightseers laat zich niet vastpinnen op een bepaald genre.

De enige zekerheid die je hebt is dat Tina (Alice Lowe) en Chris (Steve Oram) een apart koppel vormen. Samen beleven ze een lichtjes ongewone vakantie. Stellen we onze vakantietrip naar Engeland nu best uit? “Sightseers toont hoe beeldschoon Engeland is. Het is echt niet alleen maar moord en doodslag wat de klok slaat, er zitten ook mooie bergen en rivierlandschappen in de film”, is het antwoord van de regisseur. Uitstel is dus niet nodig. Maar mij krijg je niet zo snel meer in een caravan.

He’s not a person, he’s a Daily Mail reader!

Het oorspronkelijke idee van de film komt van Amy Jump, Alice Lowe en Steve Oram. Het is pas in een later stadium dat Wheatley het creatieve team vervoegde. Hij kende de kortfilms die als inspiratiebron werden gebruikt. Hij wist precies hoe hij het verhaal naar zijn hand kon zetten. Uit de 200 uur filmmateriaal knipte en plakte Wheatley uiteindelijk deze Sightseers vol duistere humor met een pijnlijk realistisch kantje.

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg van Sightseers. Deelnemen kan van 29 april tot en met 4 mei 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in België! Dubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

Deze wedstrijd is afgelopen