Win dvd’s Silver Linings Playbook

A-Film

A-Film

Silver Linings Playbook is een ontroerend en aangrijpend komisch drama met Bradley Cooper, Jennifer Lawrence en Robert De Niro als bekendste namen. Het is een film over de moeilijke periodes in het leven die gelukkig ook altijd een keerzijde hebben, want achter de wolken schijnt de zon. Menselijk, eerlijk, oprecht en bij momenten hard zoals het echt leven dat is Silver Linings Playbook.

There will always be a part of me that is dirty and sloppy, but I like that, just like all the other parts of myself.

A-Film

Regie: David O. Russell
Cast: Bradley CooperJennifer LawrenceRobert De NiroJacki Weaver
Muziek: Danny Elfman

Pat Solatano is een man die alles van de zonnige kant bekijkt. Hij wordt uit het ziekenhuis ontslagen is. Heeft zijn vrouw verloren aan een andere man, maar toch is hij overtuigd dat hij haar weer voor zich kan winnen. Zo kan hij zijn leven weer op de rails krijgen. Pat verhuist terug naar zijn ouders en wijdt zich geheel aan de opgave om de man te worden die zijn vrouw altijd had gewild. Maar dan ontmoet hij Tiffany, een mooie vrouw wiens leven ook anders is gelopen dan ze dacht.

De film is gebaseerd op het boek van Matthew Quick. Het werd zorgvuldig, levendig, vol humor en met gevoel voor drama bewerkt door regisseur David O. Russell. De film behaalde 4 Golden Globe nominaties en zo maar eventjes acht vermeldingen bij de Oscars. Dat het boek werd verfilmd dankt Russel aan wijlen Sidney Pollack. Die regisseur had het bemachtigd samen met de filmgoeroe Harvey Weinstein.

The only way you can beat my crazy was by doing something crazy yourself.

A-Film

Voor Cooper was Pat de rol die hij zocht en nodig had. Zo kon hij zich van een andere kant laten zien. Hij vond immers dat de tijd rijp was voor een andere wending in zijn carrière, na de vele liefkozende romantische clichés en de verhalen van de Wolfpack. De rol van Tiffany wordt gespeeld door the girls who’s on fire: Jennifer Lawrence. Zij blies zowel Russel als Weinstein van hun sokken tijdens haar Skype auditie.

Jennifer bewijst dat ze veel in haar mars heeft. En niet zoals Kristen Stewart momenteel teert op een enkel succes. Met volle overgave en overtuigingskracht steelt ze het hart van Pat, en dat van iedere kijker. Je weet zeker nog wel hoe Jennifer letterlijk op de trap viel van verbazing na het horen van haar naam tijdens de Oscaruitreiking.

• Trailer
  • The Movie That Became A Movement (+/- 28 min)
  • Deleted Scenes (+/- 28 min)
  • Q&A Highlights (+/- 40 min)
  • Learn to Dance (+/- 9 min)
  • Dance Rehearsal (+/- 1 min)
  • Going Steadicam (+/- 1 min)

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg. Deelnemen kan van 24 juni tot en met 28 juni 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in BelgiëDubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

Deze wedstrijd is afgelopen