Win dvd’s Straw Dogs

2011

SPHE

Iedereen zwicht op een bepaald moment onder de druk van gebeurtenissen en de mensen om zich heen. Met deze zin in het achterhoofd zit je goed voor de spannende film Straw Dogs, uit op dvd, blu-ray. James Marsden, Kate Bosworth en Alexander Skarsgård (True Blood) spelen in deze psychologische thriller van formaat. Veertig jaar nadat Sam Peckinpah het intense verhaal verfilmde van Straw Dogs is het nu de beurt aan Rod Lurie (The Last Castle).

Most dangerous line ever uttered.

SPHE

David en Amy Sumner (James Marsden en Kate Bosworth), een Hollywoodscenarist en een actrice, keren terug naar haar geboortestad in het diepe zuiden van de VS. Haar vader is immers overleden en ze gaan het ouderlijke huis klaarmaken voor de verkoop. Eenmaal daar aangekomen lopen de spanningen in hun huwelijk op en worden er conflicten uit het verleden met de lokale bevolking weer opgerakeld. Wanneer Charlie (Alexander Skarsgård), de ex-vriend van Amy, opduikt en betrokken raakt, ontstaat er een gewelddadige confrontatie.

Regie: Rod Lurie
Cast: Alexander Skarsgård, James Marsden, James Woods, Kate Bosworth
Muziek: Larry Groupé

In de versie van 1981 wordt de rol van Marsden gespeeld door een jonge Dustin Hoffman. Met Marsden heeft Lurie een meer dan waardige opvolger gevonden. Hij beleeft net als Hoffman de schrik van zijn leven en moet door de omstandigheden waar hij nauwelijks vat op heeft levensveranderende keuzes maken. Keuzes die hem en zijn vrouw danig zullen veranderen. Vergelijk het gerust met wat de acteur meemaakt in die andere thriller The Box.

I got ‘em all.

De bittere realiteit doorprikt het droomleven van de hoofdpersonages. De kloof tussen arm en rijk, tussen hoger opgeleiden en de gewone man, tussen gezond verstand en religie zijn de thema’s die deze film vormgeven. Daarbij zorgt de score van Larry Groupé voor een extra dosis spanning en intensiteit.

Extra’s op dvd en blu-ray:

• 4 documentaires:

• Courting Controversy: De remake van een klassieker
  • The Dynamics of Power: De cast Inside the Siege: Stunts
  • Creating the Summer House: Productie-ontwerp
  • Audiocommentaar van schrijver/regisseur Rod Lurie

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg van Straw Dogs (2011). Deelnemen kan van 2 paril tot en met 6 april 2012. Wil je kans maken op een van de prijzen: word dan fan van Supercalifragilistic op Facebook, lees het wedstrijdreglement en geef vervolgens een antwoord op onderstaande vraag.

De wedstrijd is afgelopen