Win dvd’s The Master

A-Film

A-Film

Hij had iedereen min of meer goed liggen. Joaquin Phoenix had genoeg van al het acteren en wilde het als zanger proberen. Het bleek allemaal opgezet spel. Gelukkig maar. Phoenix is immers een acteur waar je gefascineerd naar kunt blijven kijken. En dat doe je ook bij het zien van The Master. Het is de nieuwe film van regisseur, schrijver en producer Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood en Magnolia).

I am a writer, a doctor, a nuclear physicist and a theoretical philosopher. But above all, I am a man, a hopelessly inquisitive man, just like you

A-Film

Regie: Paul Thomas Anderson
Cast: Joaquin Phoenix, Philip Seymour Hoffman, Amy Adams
Muziek: Jonny Greenwood

De film speelt zich af na de Tweede Wereldoorlog. Phoenix speelt de rol van de getraumatiseerde marinier Freddie Quell. Hij komt na de oorlog verward thuis. Hij zoekt naar zijn plaats in een veranderde maatschappij. Hij verliest zichzelf in fotografie, drank en seks. De intellectueel Lancaster Dodd (Hoffman) richt een nieuwe religieuze organisatie op. De mannen raken aan de praat en al snel wordt Quell Lancasters rechterhand.

Onze marinier heeft zijn thuis gevonden. Ze reizen doorheen het land en verkondigen het woord van “The Cause”. Maar naar mate de organisatie aan populariteit wint, krijgt Quell twijfels over de organisatie en de gedachten van zijn meester. Ook Quells verleden en gedrag zijn een blijvend probleem. Zijn vrouw, gespeeld door Adams, steunt haar man door dik en dun, ondanks al de lege flessen.

Maybe we think the same things at the same time

A-Film

The Master won tijdens het Film Festival van Venetië de Zilveren Leeuw voor Beste Regie en zowel Philip Seymour Hoffman als Joaquin Phoenix wonnen een award voor Beste Acteur. Veel werd er verwacht op vlak van Oscars. Maar daar moesten de makers het stellen met enkel drie nominaties (terug voor de mannen en een zoveelste nominatie voor Amy Adams).

De inspiratie voor het verhaal en de personages vond Anderson bij verschillende bronnen. Deels bij L. Ron Hubbard. Hij is de oprichter van de befaamde sekte Scientology. Deels bij de eerste versies van Andersons andere film There Will Be Blood en de verhalen van Jason Robards en John Steinbeck. Gedurende 12 jaar wekte hij rustig aan het scenario. Het resultaat kan je zelf bekijken op dvd, blu-ray en andere kanalen.

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg van The Master. Deelnemen kan van 10 juni tot en met 14 juni 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in België! Dubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

– Back Beyond (+/- 19 min)
– Let There Be Light (+/- 57 min)
– Behind The Scenes (+/- 8 min)