Win dvd’s The Sweeney

Universal

Universal

In Groot-Brittannië wordt niet alleen uitstekend werk afgeleverd op vlak van kostuumdrama’s. Al jaren rollen er stevige politie- en andere crimeseries van de lopende band. Nog voor Inspector Morse raakte John Thaw bekend als agent Jack Regan. Hij speelde dit personage gedurende vier seizoenen in de reeks The Sweeney. Regisseur Nick Love heeft daar nu zijn filmversie van gemaakt.

Universal

Regie: Nick Love
Cast: Ray Winstone, Damian Lewis, Hayley Atwell, Ben Drew
Muziek: Lorne Balfe

De rol van Regan wordt nu gespeeld door Ray Winstone. Zijn strijd tegen de misdaad heeft van hem een sombere en harde agent gemaakt. Met zijn team The Sweeney gaat hij overvallers te lijf met tasers, honkbalknuppels, blote vuisten en natuurlijk met geladen pistolen. Dat is ook nodig wanneer Londen opnieuw onveilig wordt gemaakt door een reeks overvallen.

Terwijl Regan de zaak oplost, zoekt hij rust in zijn privéleven. Dat is niet zo vanzelfsprekend. Regan heeft een affaire met zijn collega (rol van Hayley Atwell). Zij is getrouwd met iemand uit Interne Zaken. Die dienst heeft zo vraagtekens bij de methoden en het geweld dat The Sweeney gebruikt voor het pakken van de boeven. Hun motto “Act like a criminal to catch a criminal” zet de politie niet meteen in een positief daglicht. Hoe goed Damian Lewis zijn manschappen onder controle en bescherming houdt.

Vooral het eigenzinnige karakter en de koppigheid van Reagan zorgt voor problemen. Het feit dat hij in ruil voor informatie een oogje dichtknijpt doet hem ook geen goed. Regan is een meer en meer een agent die handelt op eigen houtje. Hij stelt zich haast boven de wetten waaraan anderen zich moeten houden. Zo brengt hij zijn eigen leven en dat van zijn teamleden in gevaar.

Universal

Put your trousers on. You’re nicked!

De filmversie van The Sweeney kan je niet vergelijken met de serie. Dat vertelde componist Lorne Balfe (The Bible) aan Supercalifragilistic. De tijd is anders en de personages zijn anders. Maar de fans van de reeks zullen zeker genieten van wilde autoachtervolgingen op de plattelandswegen. Ook de confrontatie in de straten en de ondergrondgarage van Londen zitten slim in elkaar. De hele cast en crew maken van deze kleine Britse productie een meer dan waardige langspeler. Eentje die het haalde van Dredd 3D als de nummer 1 film in de Britse box office.

Heb je de film in de bioscoop gemist, dan heb ik voor jou goed nieuws. Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg van The Sweeney. Deelnemen kan van 3 juni tot en met 7 juni 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in België! Dubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

De wedstrijd is afgelopen