Win dvd’s To The Wonder

To The Wonder

A-film

Gouden Palm winnaar Terrence Malick schuwde zich jaren af van de wereld. Maar de regisseur van Badlands heeft sinds zijn The Tree of Life het licht gezien. Op korte tijd doet hij een inhaalbeweging en smukt hij zijn filmcarrière op. Recent liet Joel Kinnaman (RoboCop) weten dat hij een monoloog heeft gedaan van 17 pagina’s voor Malicks Knight of Cups. Of we die mogen horen is niet zeker. Malick knipt namelijk wel eens zonder verpinken acteurs uit zijn films. Onderstaande acteurs hebben gelukkig wel de eindversie gehaald in To The Wonder.

Life’s a dream. In dream you can’t make mistakes. In dream you can be whatever you want.

A-Film

Regie: Terrence Malick
Cast: Ben AffleckRachel McAdamsOlga Kurylenko, Javier Bardem
Muziek: Hanan Townshend

Geliefden Neil (Ben Affleck) en Marina (Olga Kurylenko) hebben zich teruggetrokken op een Frans eiland waar ze genieten van elkaar en hun ongelukkige verleden achter zich proberen te laten. Neil denkt met Marina de vrouw van zijn dromen te hebben gevonden, en belooft haar eeuwige trouw. Als twee jaar later de liefde wat verwatert, ontmoet Neil zijn oude vlam Jane (Rachel McAdams). De twee worden hopeloos verliefd en dat brengt Neil in een lastige positie.

Marina twijfelt ondertussen aan haar liefde voor Neil en vraagt priester Father Quintana (Javier Bardem) om advies. Father Quintana is zelf in conflict met zijn geloofsovertuiging, hij voelt niet meer de toewijding die hij in de begindagen had. Neil’s tweestrijd met de twee vrouwen en Father Quintana’s strubbelingen met het geloof zorgen ervoor dat beide met verschillende vormen van liefde leven. Hoe verandert, tergt of verrijkt de toewijding aan je geliefde of je geloof je leven?

You shall love, whether you like it or not.

A-Film

Net als The Tree of Life neemt Malik als basis voor deze film zijn eigen leefervaring. Zo heeft Malik hetzelfde meegemaakt als Afflecks personage. Je veronderstelt dan dat het scenario kant en klaar geschreven is. Maar blijkbaar moest de cast het stellen zonder een script. Malik gaf hen elke dag enkele pagina’s van gedachten, persoonlijke dialogen. Nadien moesten ze die zoveel mogelijk verwoorden met hun lichaamstaal.

Als regisseur moet je het maar durven, eerst een pak sterren voor je film vinden. En die sterren daarna uit het film gooien. Het overkwam Rachel Weisz, Jessica Chastain, Michael Sheen, Amanda Peet, Barry Pepper en Michael Shannon. Een producent of baas van een filmstudio zou voor minder een hartaanval krijgen. Wetende dat Malik durft knippen pakte Olga Kurylenko het slim aan. Zij liet haar regisseur plechtig beloven dat zij absoluut op het scherm zou verschijnen. Met succes. Toch gotendeels. Naar verluid had Olga wel aantal zware emotionele scènes met Affleck gefilmd, maar die zijn helaas in de prullenbak beland. To The Wonder toont de innerlijke en breekbare gedachten van de maker en dat is een heel romantische en spirituele film.

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg van To The Wonder.

• Deelnemen kan van 17/02 tem 21/02/2014
  • Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag.