Win dvd’s Upside Down

Belga

Belga

Verliefdheid en liefde doet gekke dingen met een mens. Het zet jouw hele wereld op zijn kop. En laat net dat ook het centrale gegeven zijn in de film Upside Down. Juan Solanas brengt dit ongewone liefdesverhaal op een visueel aantrekkelijke manier tot leven. De film verschijnt op dvd. En naar goede gewoonte geeft Supercalifragilistic weer dvd’s weg.

Belga

Belga

Regie: Juan Solanas
Cast: Kirsten DunstJim SturgessTimothy SpallBlu Mankuma
Muziek: Benoît Charest

Adam is een gewone jongen in een buitengewoon universum. Hij leidt een bescheiden bestaan, maar koestert romantische ideeën. Hij droomt van een meisje dat hij lang geleden ontmoette: Eden. Een meisje uit een andere wereld; een wereld met een eigen zwaartekracht, recht boven de zijne. Maar alles is het tegenovergestelde en onherroepelijk buiten bereik. Wanneer hij op televisie een glimp opvangt van de volwassen Eden, laait zijn passie hoog op. Hij wil haar terug en noch de wet, noch de wetenschap kunnen hem tegenhouden.

De stem van Jim Sturgess stuurt ons doorheen dit verhaal. Hij vertelt over de wonderen van het universum en het bestaan van vele sterren binnen verschillende zonnestelsels. Één stelsel is extra speciaal omdat ze twee sterren, twee planeten bevat met elk een eigen zwaartekracht. Ze zweven letterlijk boven elkaar. Hij vergelijkt het met de theorie van een soulmate. Een ziel bestaat uit twee afzonderlijke delen. Die delen zijn mensen die gedurende hun leven naar elkaar zoeken. Ze trekken elkaar aan en vorm zo een uniek geheel. Zo een ziel wordt gevormd door Adam en Eden.

Drie regels zijn uiterst belangrijk in de werelden Van Boven en Van Beneden: 1) alles wat omhoog gaat, komt naar beneden, 2) materie kan geneutraliseerd worden door omgekeerde materie en 3) na enkele uren brandt of ontvlamt materie in combinatie met omgekeerde materie. Regels die Adam tijdens Upside Down meermaals op de proef stelt. Hij krijgt daarbij de hulp van roze pollen geproduceerd door de bijen.

Up-top, they always win, And down-below, we always fail.

Belga

Het bestaan van de twee werelden en het ondersteboven effect doet denken aan Inception en Total Recall. Maar er is toch een groot verschil. Juan Solanas toont je doorheen het verhaal prachtige landschappen. Elk decor, elke achtergrond, elke scène heeft iets schilderachtig. Je weet niet waar je eerst moet kijken. Upside Down is ook geen actiefilm zoals de andere films, en daardoor volg je dit verhaal ook met andere ogen. Ook jouw oren worden verwend. Zo komt de muziek van Benoît Charest, de componist van Les triplettes de Belleville.

Supercalifragilistic geeft drie dvd’s weg van Upside Down. Deelnemen kan van 2 september tot en met 6 september 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in BelgiëDubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

De wedstrijd is afgelopen.