Win dvd’s van Tower Heist

Tower Heist

Universal Pictures

De film Tower Heist kwam enkele maanden geleden vaak in de spotlight. Niet zozeer omwille van de film zelf, eerder rond de ophef die was ontstaan rond regisseur Brett Ratner en Eddie Murphy. Ratner had een aantal uitspraken gedaan rond homoseksualiteit en dat was in het verkeerde keelgat geschoten bij de Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Ratner was niet langer welkom als producent van de Oscars 2012. En niet lang daarna kondigde presentator Eddie Murphy aan dat ook hij het voor bekeken hield. Tot zover die heisa. Tijd nu voor datgene waar ik het eigenlijk wil hebben: Tower Heist, een comedy over een stelletje doodgewone New Yorkse kerels die een onmogelijke inbraak opzetten.

Universal

We’re not criminals. We don’t know how to steal…

Regie: Brett Ratner
Cast: Casey Affleck, Gabourey Sidibe, Matthew Broderick, Michael Peña, Eddie Murphy, Ben Stiller, Alan Alda, Téa Leoni
Muziek: Christophe Beck

Wie droomt er niet van een eigen zwembad met een prachtig uitzicht. Voor Arthur Shaw (Alan Alda) is het geen droom, maar realiteit. Hij boert meer dan goed, bewijs daarvan is een echte vintage wagen die ooit eigendom was van Steve McQueen. Hij kan zich dus het een en ander permitteren. Daarbij vergeet hij de kleine man niet. Veelal in de vorm van een dankjewel of een glimlach want fooien zijn niet toegelaten in het appartementsgebouw waar Josh Kovacs (Ben Stiller) het personeel opleidt en controleert.

Maar het personeel van dat luxueus flatgebouw aan Central Park ontdekt dat de miljardair van het penthouse, hun pensioenfonds heeft geplunderd. Ze bedenken het ultieme wraakplan: een krankzinnige kraak om hun zuurverdiende geld te heroveren. Daarbij mogen ze niet betrapt worden door agente (en drankorgel) Claire Denham (Téa Leoni).

First thing you gotta do, you gotta find the entry point. You gotta use your fingers, and you find the entry point.

Universal

Bij de release in de bioscoop werd de film vrij lauw ontvangen, maar de film verdient beter. Brett Ratner brengt met Tower Heist tal van komische acteurs samen, zonder dat hij de platvloerse toer moet opgaan. Casey Affleck is de wat simpele lobbyist die elk moment vader kan worden, Gabourey Sidibe is de meid met het aparte accent, de vlugge vingers en zoekend naar een man die haar kan helpen met haar verblijfsvergunning, Matthew Broderick speelt een economisch en wiskundig genie die net zijn job heeft verloren, Michael Peña wil meer in zijn leven dan werken bij een fastfoodketen en Eddie Murphy is de bandiet die hen de knepen van het vak bijleert. Ze vormen een mooie groep met een waanzinnig idee. Christophe Beck maakt het geheel af met een interessante soundtrack.

Extra’s dvd:

• Alternatieve Eindes
  • Deleted Scenes
  • Alternatieve Scènes
  • Gag Reel
  • Filmcommentaar van Regisseur Brett Ratner, Editor Mark Helfrich en Co-Writers Ted Griffin & Jeff Nathanson

Extra’s blu-ray:

• Alternatieve Eindes
  • Deleted Scenes
  • Alternatieve Scènes
  • Gag Reel

Exclusief

• Pocket-BLU*™
    • Voor TABLET via TWEEDE SCHERM
    • Gebruik Flick View voor een uitgebreide blik achter de schermen met storyboards en interviews met de cast en crew
  • U-CONTROL

Supercalifragilistic geeft 3 dvd’s weg van Tower Heist. Deelnemen kan van 19 maart tot en met 23 maart 2012. Opgelet: lees het wedstrijdreglement. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in België! Verhoog jouw kans en wordt fan van Supercalifragilistic op Facebook.

De wedstrijd is afgelopen.