Win een dvd of blu-ray van The Conjuring

James Wang had het dit jaar waarschijnlijk niet zien aankomen. Maar toch is zijn jongste horrorfilm niet onopgemerkt voorbijgegaan. Met dank aan schrijvers Chad en Carey Hayes. Hun horrorfilm The Conjuring zorgt namelijk dat je bij momenten wegduikt wanneer een simpele deur plots opengaat. In tegenstelling tot wat Ann Christy zingt, maakt dat jou helemaal niet blij. Neen, de zweetdruppels lopen langs je hele lijf en van die vingernagels blijft niets over.

The devil exists. God exists. And for us, as people, our very destiny hinges on which we decide to follow.

Regie: James Wang
Cast: Patrick Wilson, Vera Farmiga, Ron Livingston, Lili Taylor
Muziek: Joseph Bishara

Sluit ramen en deuren en controleer voor de zekerheid het lampje in de kelder nog even, want vanaf 23 december zul je nooit meer met een gerust hart de keldertrap afdalen. The Conjuring is een brok razende suspense, waarin we samen met het echtpaar Warren op paranormaal onderzoek gaan in het nieuwe huis van de familie Perron. De film is van horrorkoning James Wan. Die man heeft ook al klassiekers zoals Saw en Insidious op z’n palmares staan.

The Conjuring vertelt het waargebeurde verhaal van Ed en Lorraine Warren (Patrick Wilson en Vera Farmiga), twee wereldberoemde paranormale onderzoekers die een familie helpen die door duistere krachten wordt geterroriseerd. Niet alleen wordt dit de meest angstaanjagende zaak uit hun carrière, ze komen bovendien terecht in hun eigen nachtmerrie… .

Want to play a game of hide and clap?

Dankzij de film leer je meer over het paranormale en de wereld waarin demonen vertoeven. Zo vertelt de koppel Warren dat een demon vaak werkt met een object (een pop, een speelgoedauto, een draaimolen of muziekdoos) als geleider. Het object is enkel een middel met als doel binnendringen in de mens in kwestie. De demon die ze in The Conjuring ontmoeten is helaas voor hen, en gelukkig voor jou als kijker, eentje van een ander en hoger niveau. Onverklaarbare geluiden, geuren, verschijningen, blauwe plekken, mentale kwellingen en martelingen zijn in deze film niet vreemd.

• The Conjuring: Face-to-Face with Terror (BD)
• A Life in Demonology (BD)
• Scaring The … Out of You (BD, DVD)