Win prijzenpakket Django Unchained

Sony

Sony

Django Unchained is vanaf 16 mei beschikbaar op blu-ray en dvd. Het goede nieuws is dat Supercalifragilistic niet alleen blu-ray’s weggeeft. Naast een luxe steelbook uitgave met extra’s krijg je van ons ook nog eens een postcard set én een A5 Comic Book van Django Unchained. Als je ons niet volgt via onze Facebook-pagina, zou ik dat als de bliksem doen.

Django. The D is silent.

Sony

Sony

Bloed, moord, scherpe dialogen, waanzinnige personages, sublieme vertolkingen en een killer soundtrack. Dat is wat je krijgt als je kijkt naar Django Unchained. Het jongste filmisch nageslacht van Quentin Tarantino is weer eentje waarmee Q de controverse niet schuwt. Django Unchained speelt zich namelijk af in zuiden van de Verenigde Staten, twee jaar voor de Amerikaanse burgeroorlog. En in die tijd hebben de blanken nog nooit een zwarte vrije medemens op een paars gezien.

Regie: Quentin Tarantino
Cast: Leonardo DiCaprio, Samuel L. Jackson, Christopher Waltz, Jamie Foxx

Centraal staat Django (Academy Award®-winnaar Jamie Foxx). Django is een slaaf met een heftig verleden. Zijn voormalig eigenaren zorgen ervoor dat hij oog in oog komt te staan met de Duitse premiejager Dr. King Schultz (Academy Award®-winnaar Christoph Waltz). Schultz is op jacht naar de moorddadige gebroeders Brittle. Alleen Django kan hem naar de gebroeders leiden. De onorthodoxe Schultz sluit een deal met Django. Hij belooft hem zijn vrijheid als de gebroeders Brittle gevangen zijn – dood of levend.

Gentlemen, you had my curiosity. But now you have my attention.

Django Unchained

Sony Pictures Releasing

Wat volgt is een rasechte spagetthiwestern overgoten met een dikke Tarantino-saus. Grenzen leggen alleen maar beperkingen op. Quentin laat zich dan ook niet beperken tot grenzen. Hij verlegt die op zijn eigen gekende manier. Als er een Oscar was die Quentin echt wilde dan was het zeker die voor zijn scenario. De film, de personages, de look, de soundtrack valt of staat immers met dat scenario. Dat Quentin dan ook voor zijn werk werd bekroond is dan ook een overwinning op zich.

Dat zijn wünderkind Christoph Waltz opnieuw met een Qscar voor beste mannelijke bijrol is gaan lopen is bovendien mooi meegenomen. Leonardo DiCaprio heeft met deze Django eindelijk zijn film kunnen draaien met Quentin. Leo speelt met bravoure de sadistische slavendrijver Calvin Candie. Samuel L. Jackson speelt zijn al even zwarte en wreedaardige hulp Stephen. De mannen weten waarom ze ja hebben gezegd tegen Quentin voor deze prent. Ongelijk hadden ze niet.

Supercalifragilistic geeft 3 prijzenpakketten weg van Django Unchained. Deelnemen kan van 13 mei tot en met 17 mei 2013. Lees het wedstrijdreglement en geef antwoord op onderstaande vraag. Deze wedstrijd is enkel geldig voor inwoners in België! Dubbele inzendingen worden voor deze en volgende wedstrijden uitgesloten. Verhoog jouw kans en word fan van Supercalifragilistic op Facebook.

De wedstrijd is afgelopen.