The Vow: Niet voor zuurpruimen

Screen Gems

Inspired by a true story. Het verschijnen van die zin betekent meestal dat ik als de hazenwind WijfTV of Clitaya wegzap om me met zinniger dingen bezig te gaan houden. Het nieuwste Channing Tatum vehikel The Vow is nog geen twee seconden begonnen of daar is die zin. Aaaarrgh! Doorbijten! Want ook al is Tatum beperkt in zijn acteertalent, wat hij doet, doet hij goed. En Rachel McAdams is ook schattig … schijnt.

“Can I at least give you an awkward hug?”

Screen Gems

Sneeuwvlokjes dwarrelen uit de hemel en leggen een mooi tapijt over de stad. Paige (McAdams) en Leo (Channing) zijn gelukkig getrouwd en hopeloos verliefd. Hij heeft een opnamestudio en Paige is een beeldhouwster die net een grote opdracht aan de haak heeft geslagen. Ze kunnen hun geluk niet op, tot een auto ongeluk aan alles abrupt een eind maakt. Paige en Leo overleven het accident maar zij kan zich haar liefhebbende echtgenoot en hun leven samen niet meer herinneren. Leo is er het hart van in en probeert Paige op alle mogelijke manieren terug voor zich te winnen.

“Sorry, I can do better. My lips are still numb.”

Cue the violins! Of neen, eerder de hippe singer songwriter tunes. Vanaf het begin is het duidelijk waar dit verhaal heengaat. Nergens gedurende dit 104 minuten lange romantisch drama neemt het verhaal een bocht die je niet van 10 kilometer vooraf had zien aankomen. Dat is spijtig, want dan hangt zowat alles af van de acteerprestaties. Gelukkig hebben McAdams en Channing chemistry met hopen en ga je echt duimen dat de twee tortelduifjes hun problemen kunnen overkomen. Jessica Lange en Sam Neill mogen de stereotype steenrijke ouders van Paige spelen en doen dat vlekkeloos.

Screen Gems

“Oh my god, first date and you’re already inviting yourself to stay the night?”

Degelijke regie (nog nooit iemand zo elegant door een voorruit zien vliegen) en puike acteerprestaties redden dit middelmatige suikerklontje van een dodelijke diabetes ondergang. Een perfecte date movie voor jonge koppeltjes (of mensen die gewoon Channing Tatum’s derriere willen bewonderen). Zuurpruimen gelieve zich te onthouden.