Review: Paranoia

Relativity Media

Relativity Media

Als je tegenwoordig denkt dat je een plekje gevonden hebt om veilig in je neus te peuteren, kan je al op film staan. Alles wordt gemonitord en de strijd om met iets nieuws op de proppen te komen, is immens hoog. Zo is het ook in de nieuwe film van Robert Luketic. Tot hiertoe had hij zich tot luchtige komedies beperkt, en misschien is de verfilming van een bedrijfsspionage-roman iets te hoog gegrepen. Het verhaal zit goed in elkaar, maar de spanning tussen alle partijen blijft wat achterwege.

Relativity

Paranoia is een ingenieuze high-tech bedrijfsspionage-film en is gebaseerd op de roman van Joseph Finder. Het verhaal gaat over Adam Cassidy (Liam Hemsworth), een ambitieuze technoloog die het ver wil schoppen bij de telecomgigant Wyatt Corporation. Maar na een dure fout wordt hij gechanteerd door de meedogenloze CEO Nicholas Wyatt (Gary Oldman). Deze eist van Adam dat hij als spion gaat werken bij de concurrent Eikon.

Eikon wordt gerund door de oude leermeester van Wyatt, Jock Goddard (Harrison Ford). Adam boekt al snel succes en belandt in een wereld van boardrooms, privé-clubs en exotische auto’s. Maar achter de schermen is hij niet meer dan een pion in het spel van Wyatt en Adam. Hij zal een manier moeten vinden om te ontsnappen aan zijn baas, die tot alles in staat is.

Grote namen, een goed verhaal, en een eigentijds thema zouden voor een hoogstaande thriller moeten zorgen. De film op zich wist me wel te boeien. Maar het leek alsof de acteurs niet veel zin hadden om te acteren. Spijtig dat deze de bioscopen heeft gehaald. Ze hadden de film beter ineens op dvd uitgebracht.