Review: The Lucky One

Warner Bros.

Zac Efron. Dames (en heren) vallen in katzwijm bij het horen van die naam. Persoonlijk moet ik toegeven dat, hoewel de kerel duidelijk vooraan stond toen God looks uitdeelde, hij voor mij de uitstraling van een dode otter bevat. High School Musical-jongetjes worden echter groot en Zac mag in The Lucky One van regisseur Scott Hicks (Shine, Hearts in Atlantis) zowaar een getormenteerde soldaat vertolken!

“Start appreciating the memories you have and stop begrudging the ones you never got to make.”

Logan (Efron) vindt na een foutgelopen routine missie in Irak een foto van een jonge vrouw. Niet veel later ontploft een bom waar hij een paar minuten eerder neerzat. Hij neemt zich voor om haar op te zoeken en zijn reddende engel te bedanken. Eenmaal terug in de Verenigde Staten slaagt hij erin om Beth (Taylor Schilling) op te sporen. Hij houdt de waarheid echter voor zich wanneer hij ontdekt dat de foto in het bezit was van haar gesneuvelde broer.

Warner Bros.

Mensen met suikerziekte ga alstublieft in een heel wijde boog rondom The Lucky One heen want dit is een roomsoes om u tegen te zeggen. Efron en Schilling baden de hele prent door in de alomtegenwoordige zon en elk beeld is een ansichtkaart waardig. Het verhaal is echter volledig volgens het boekje en de emotionele uitdieping van de personages graaft welgeteld 2 millimeter onder hun bordkartonnen oppervlak. Zo is het moeilijk om met Logans oorlogsdrama mee te leven als dat al bij al 7 minuten screentime inneemt en hij verder anderhalf uur met zijn biceps staat te rollen en in slow motion met de wimpers staat te knipperen in idyllische landschappen.

“Everyone has their own destiny but not everyone makes the choice to follow it.”

Liefhebbers van mierzoete films en voorspelbare plots bijten hier hun door suiker aangetaste tanden zeker op kapot. Wie echter al een wurgreflex krijgt bij de gedachte aan de zonnige gouden gloed van voorbestemde liefde laat dit (mooi gefotografeerde) prefab filmpje best links liggen.